2020-03-26 12:50:39

ŠKOLSKI LIST Ožujak 2020./ br. 16

Yammer društvena mreža

Yammer je društvena mreža koja pripada alatu Office 365. Dostupna je svim nastavnicima i učenicima koji imaju pristup Office 365 alatima. Yammeru se pristupa preko Office 365 portala za škole putem AAI korisničkog računa i odabirom Yammer ikone na alatnoj traci ili odabirom s popisa alata na korisničkom sučelju nakon prijave. Yammer je zamišljen kao poslovna društvena mreža kojom se održavaju aktivnosti komunikacije i suradnje, ali u kontroliranoj zatvorenoj okolini. Iako prvenstveno namjenjena poslovnom svijetu sve se više .........

nastavnika u svijetu odlučuje za korištenje Yammera u svrhu svoje komunikacijske platforme. Yammer možemo usporediti s Facebook društvenom mrežom, ali u ovom slučaju pristup imaju samo oni koji imaju korisničke podatke institucije koja omogućava korištenje mreže, što je idealno za korištenje u školskom okruženju jer su učenici zaštićeni od nepoznatih osoba dok je Facebook otvorena mreža kojoj imaju pristup svi korisnici svijeta. Yammeru je moguće pristupiti putem najnovijih verzija web preglednika ili mobilnih aplikacija (Andorid, iOS, Windows) kao i putem instalacije za računalo.

Svi nastavnici koji koriste društvene mreže u nastavi, Yammer je logičan nastavak dosadašnjeg rada. Prijenosom koncepta rada iz otvorene okoline (npr. Facebooka) u Yammer mreži povećavamo razinu zaštite osobnih podataka i općeg razumijevanja rada. Razdvajanjem formalnih obaveza u Yammeru od neformalnog druženja na ostalim društvenim mrežama izbjegavamo mogućnost da se poruka koju prenosimo, izgubi u manje bitnom sadržaju.

(preuzeto sa http://e-laboratorij.carnet.hr/yammer/)

 

U Novinarskoj grupi SŠ Topusko na Yammeru-u provedena je anketa (još uvijek možete dati glas) među nastavnicima i učenicima o tome, koliko su zadovoljni radom, odnosno virtualnom nastavom na Yammer-u. Zadnji rezultati su pokazali da od 66 anketiranih, njih 55 % je zadovoljno Yammer-om, 24 % nije, a 21 % nije sigurno.

Neki učenici su nam iznijeli svoje dojmove o virtualnom učionicama na Yammer-u.

 

U virtualnoj učionici nije lose. Profesori i profesorice nam šalju prezentacije i pitanja da riješimo i naučimo. Nekad nas pitaju kako smo ili, jesmo li dobro. Ali i dalje je bolje u školi, jer bolje naučimo i razumijemo profesore i profesorice. Nedostaju mi prijatelji i nadam se da će sve ovo brzo završiti i sve se vratiti u normalu. (Gabriel Kovačević, 1. s)

            Ovaj način nastave mi se baš i ne sviđa, jer samo prepisujemo. Lakše je kada nam profesori kroz priču objašnjavaju gradivo. Zanimljivo je na neki način, ali uobičajena nastava, bar po meni, je bolja. Jedva čekam da se vratimo u školske klupe koliko god bile neudobne. (Magdalena Crnković, 2. u)

Dojmovi o virtualnoj nastavi za sad su veoma dobri. Na početku je bilo čudno, jer je to bilo nešto novo, ali nakon nekog vremena bilo je sve jasnije. Virtualna nastava neće stvarati probleme, ako se trudimo i svoje zadatke koje smo dobili izvršavamo i šaljemo profesorima na vrijeme. I profesori nam pomažu kad nešto nije jasno ili kad imamo problema oko nekog zadatka. Ovaj način rada je zabavan i koristan za nas. (Duško Petrović, 2. h)

Meni se ovakav način obrazovanja sviđa. Radimo sve kao i u školi. Jedina mana virtualne učionice je ta, što sami moramo neke stvari odrađivati umjesto uz pomoć profesora. (Marija Božinović, 2.f)

U ovo vrijeme pandemije, komunikacija preko Yammer-a nam jako pomaže. Yammer štiti nas učenike i profesore tako da ostanemo u našim domovima, te da u isto vrijeme izvršavamo naše zadatke. Yammer je u ovim situacijama naš najveći prijatelj. Ostanite kod kuće, učite i pišite zadaće. Mislite na zdravlje vas i drugih. (Jasmina Dumbović, 3. u)

Yammer mi se čini jako dobar. Nije teško za radit' s njim. Jednostavan je i dosta je dobar. Nije jako komplicirano i to mi se sviđa. Jako dobro je napravljeno u kratkom vremenu, a i super je napravljeno. (Dorian Mendjam, 3. u)

 

Sav ovaj virtualni svijet je jako zanimljivo i potpuno novo iskustvo. Opuštenija sam u radu i nemam pritisak, te sama sebi mogu odrediti koliko i kada ću pojedini predmet rješavati. Loša strana toga je, što ne mogu razgovarati sa profesorima o temama koje obrađujemo, ipak smatram da razgovorom najviše zapamtimo. Virtualna učionica je zanimljiva, ali ja bi radije išla u školu i provodila još ovo malo vremena, što mi je ostalo, sa prijateljima i profesorima. (Hana Lončarević, 4.f)

 

 

Učenici: Gabriel Kovačević, 1. s, Duško Petrović, 2. h, Magdalena Crnković, 2. u, Marija Božinović, 2. f, Dorian Mendjam, 3. u, Jasmina Dumbović, 3. u, Hana Lončarević, 4. f

Voditeljica Školskog lista: Leona Kožuh, prof. mentor

 


Srednja škola Topusko