U utorak, 27. svibnja 2025. godine, u Narodnoj knjižnici i čitaonici Topusko predstavljen je preventivni projekt „Kako zavoljeti sebe“. Isti su predstavili voditeljica projekta Leona Kožuh, nastavnica njemačkoga jezika u Srednjoj školi Topusko, i stručni suradnik na projektu Dalibor Gagula, psihoterapeut i nastavnik katoličkoga vjeronauka u istoj školi.
Kolegica Kožuh govorila je o projektu općenito. Napomenula je da je priprema projekta obuhvatila sastavljanje upitnika prije edukacije i onoga koji ispituje zadovoljstvo rezultatima nakon edukacije. Također, trebalo je osmisliti logo projekta te odabrati učenike koji će u istome sudjelovati.
Tijekom projekta održana su tri interaktivna predavanja s radionicom. Prvo predavanje, pod nazivom „Kako ojačati emocionalnu otpornost?“ održao je kolega Gagula, a drugo socijalna radnica Viktorija Šogorić iz Zavoda za javno zdravstvo SMŽ-a, koja je govorila na temu „Slika o sebi i samounapređivanje“. Posljednje predavanje u nizu, „Prijateljstvo i podrška“ imala je Josipa Drvodelić, pedagoginja u SŠ Topusko. Uz navedeno, sudionici su u sklopu projekta sudjelovali na edukaciji „Biti OK: Dobrobit i mentalno zdravlje u školi“. Ista je održana u Forumu za slobodu odgoja u Zagrebu, pod vodstvom Ane Munivrana i Vanje Kožić Komar.
Nakon ovoga predstavljanja, kolega Gagula je nazočnima ukratko obrazložio temu svoje radionice, govoreći o emocionalnoj otpornosti. Pritom je istaknuo da su ključne komponente emocionalne otpornosti svjesnost, samokontrola, socijalne vještine, optimizam, rješavanje problema, postavljanje ciljeva, vježbe protiv stresa i traženje podrške.
Podrobnije je objasnio svaku od navedenih komponenti te dao primjere za radionice i vježbe. Na kraju je napomenuo da je razvoj emocionalne otpornosti dugotrajan proces koji zahtijeva vježbu i kontinuirani rad na sebi. Također je naglasio da je razvoj emocionalne otpornosti važno poticati već u ranom djetinjstvu.
Poslije predstavljanja, nazočni su gosti, zajedno s izlagačima, sudjelovali u kratkoj, ali sadržajnoj raspravi o navedenoj temi. Zaključak je da su ovakvi projekti vrlo korisni te da bi se i dalje trebalo provoditi slične aktivnosti u našoj školi. Nadamo se i daljnjoj suradnji i financijskoj potpori Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih.





